Veelgestelde vragen
-
- Inschrijven kost u niets en het is gebeurd in enkele seconden.
- U krijgt regelmatig een verfrissend idee om iets te gaan beleven. U hoeft zelf niet meer op zoek naar een leuke belevenis. De activiteiten komen tot bij u. Outspot inspireert. Zo ontdekt u telkens een nieuwe manier om te ontspannen.
-
- U kunt er zelf van genieten, samen met uw vrienden, familie, collega’s op het werk of met uw partner. Outspot biedt u en uw omgeving pure levenskwaliteit aan promotieprijzen. Dat zou u toch niet willen missen?
- Een aankoop gaat ontzettend eenvoudig en veilig via het internet of via overschrijving.
-
Dit is afhankelijk van aanbod tot aanbod. Indien verschillende reservatieperiodes voorzien zijn, is het bovendien afhankelijk van deze periodes. Om de beschikbaarheid te controleren, klik op ´Koop nu!´ en kijk hoeveel plaatsen u nog kunt aankopen.
-
Van zodra het aanbod is verlopen, kunnen geen vouchers meer worden aangekocht. Het beste dat u dan kunt doen is hopen op een gelijkaardig aanbod op een andere keer. De nieuwsbrief en website van Outspot goed in de gaten houden is de boodschap.
-
Neen, indien Outspot data voorstelt, kunnen enkel die data worden aangekocht. Soms worden echter bijkomende data geplaatst. Controleer de website dus regelmatig.
-
Geef uw e-mailadres in via http://mijn.outspot.be. U krijgt een overzicht van uw aankopen van de voorbije honderd dagen.
Hier kunt u de status van uw order bekijken, betalingsinstructies opvragen of vouchers opnieuw verzenden naar uw e-mailadres. -
Contacteer zo snel mogelijk rechtstreeks de betrokken aanbieder om te zien of u de afspraak kan verplaatsen. Afhankelijk van de beschikbaarheden, is dat vaak geen probleem. Outspot kan hier echter niets garanderen.
-
Voor de meeste acties kan dat perfect. Geef de voucher die u heeft uitgeprint dan gewoon door. Gaat het echter over een reis inclusief vervoer, neem dan contact op met Outspot.
-
Indien u een klacht heeft over een product of dienstverlening, kunt u dit melden via helpdesk@outspot.eu. Outspot streeft ernaar om u binnen de 8u een gepast antwoord te bezorgen. U wordt in elk geval binnen de vijf werkdagen ingelicht.
Artikel 16 van de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
- Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 17 van de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.
- Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
- Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
- Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
- De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
- De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
- Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.
-
De mogelijke aanvullende garantie die de producent voorziet, kan de minimale wettelijke garantie waarop u altijd recht heeft niet beperken. Outspot is verantwoordelijk voor het leveren van een goed product. Een product moet doen wat er van verwacht wordt. Is dit niet het geval, dan zorgt Outspot voor herstel of vervanging en zelf voor het restitueren van het aankoopbedrag als er geen oplossing meer is.
-
Algemeen
u hebt het recht aan de onderneming mee te delen dat u afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de veertien kalenderdagen
vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of het sluiten van de dienstenovereenkomst, zijnde concreet vanaf de dag volgend op de dag waarop jij de bestelde voucher per e-mail hebt ontvangen.
Elke aanvraag tot verzaking aan de aankoop moet schriftelijk gericht worden tot Outspot (Confinity bvba) via helpdesk@outspot.eu. Je kan daarvoor gebruik maken van het herroepingsformulier.
Op sommige acties is er zelfs een terugbetalingsgarantie tot 6 maanden na aankoop.
Uitzonderingen op het herroepingsrecht
-
Het herroepingsrecht is niet van toepassing op gepersonaliseerde producten waarbij uw voorkeur werd uitgevoerd door de leverancier (bijvoorbeeld bij vermelding van uw naam op een product). Het herroepingsrecht is eveneens niet van toepassing op reizen die online geboekt worden en op tickets voor evenementen, concerten, festivals of belevenissen met betrekking tot een of meerdere vaste data.
-
In volgende gevallen is het herroepingsrecht eveneens niet van toepassing. Dit gaat dan om producten die:****
- volgens je specificaties vervaardigd zijn of duidelijk voor een specifiek persoon zijn bestemd;
- snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
- niet geschikt zijn om te worden teruggezonden in verband met gezondheidsbescherming of hygiëne waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
- de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
- de levering van alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij de sluiting van de verkoopovereenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen; de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de onderneming geen invloed heeft;
- overeenkomsten waarbij je de onderneming specifiek verzocht hebt hem te bezoeken om daar dringende herstellingen of onderhoud te verrichten; wanneer echter de onderneming bij een dergelijk bezoek aanvullende diensten verleent waar de consument niet expliciet om heeft gevraagd, of andere goederen levert dan vervangstukken die noodzakelijk gebruikt worden om het onderhoud of de herstellingen uit te voeren, is het herroepingsrecht op die aanvullende diensten of goederen van toepassing;
- de levering van verzegelde audio- en verzegelde video-opnamen en verzegelde computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
- de levering van kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van overeenkomsten voor een abonnement op dergelijke publicaties;
- overeenkomsten die zijn gesloten tijdens een openbare veiling;
- de terbeschikkingstelling van accommodatie anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten, catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, indien in de overeenkomsten een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien;
- de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument en mits de consument heeft erkend dat hij zijn herroepingsrecht daarmee verliest;
- de overeenkomsten voor diensten voor weddenschappen en loterijen.
Terugbetalingen tijdens de herroepingstermijn
De terugbetaling zal zo spoedig mogelijk, maar ten laatste 14 dagen na uitoefening van dit herroepingsrecht gebeuren na uitoefening van dit herroepingsrecht gebeuren en dit voor een bedrag dat gelijk is aan het bedrag dat betaald werd voor de aankoop van de voucher. De terugbetaling mag worden uitgesteld totdat Outspot je goederen heeft ontvangen, of totdat je bewijs hebt gegeven van de verzending.
Indien u om welke reden dan ook niet tevreden bent over een aangekocht product, kunt u het bestelde product terugsturen binnen de 14 dagen na ontvangst van je bestelling.
De kosten voor de retourzending zijn voor u rekening.
-
-
U kan betalen met bancontact, maestro, via het online platform van iDEAL, met een kredietkaart (Visa, Mastercard, American Express), PayPal of via een klassieke overschrijving. Indien u levering onder rembours wenst, neem dan contact op via het nummer 085 888 06 26 of helpdesk@outspot.eu. We rekenen hiervoor € 10 extra. Let op: Sommige acties kunnen niet per overschrijving betaald worden. Dit staat voor deze acties steeds in de praktische informatie vermeld.
-
De leveringstermijn van producten staat steeds vermeld in de praktische informatie van de actie. Indien u niet aanwezig bent op het tijdstip van levering, wordt er een bericht achtergelaten in uw brievenbus met de nodige formaliteiten. Indien de levering niet binnen de vooropgestelde termijn gebeurt, kunt u contact opnemen met Outspot per e-mail helpdesk@outspot.eu. Outspot doet het nodige om het product binnen een redelijke termijn tot bij u te brengen. Als Outspot op de hoogte is van een probleem met de leveringstermijn wordt u op de hoogte gebracht door de helpdesk.
-
In België wordt de bescherming van de persoonlijke levenssfeer geregeld door de wet van 8 december 1992, gewijzigd door de wet van 11 december 1998 tot omzetting van de richtlijn van 24 oktober 1995 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens. Deze wetgeving wordt door Outspot nageleefd. Outspot houdt uw taalvoorkeur, e-mailadres en postcode bij teneinde u op een correcte manier te kunnen contacteren. Bij aankoop van producten wordt uw leveringsadres en mogelijk uw telefoonnummer opgeslagen teneinde de levering op het correcte adres te laten gebeuren. Deze gegevens worden louter bewaard in het kader van de uitvoering van de overeenkomst. Je kunt altijd je eigen gegevens inzien, wijzigen of laten verwijderen. In geen geval zal Outspot uw gegevens doorgeven aan derden of derden toegang geven tot uw gegevens. Tijdens het bestelproces wordt gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding. Outspot gebruikt cookies om uw surfervaring gemakkelijker en aangenamer te maken en om de inhoud van haar website beter af te stemmen op uw behoeften en voorkeuren.
-
Stel uw vraag via het contactformulier en we helpen u zo snel mogelijk verder.